D'acord amb l'article 10.2.b), si vosté vol sol·licitar la informació relativa a continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació d'este reial decret, d'acord amb el seu article 3 apartat 4 (veure enllaç) , o estan exempts per imposar una càrrega desproporcionada, o desitja presentar queixes sobre l'accessibilitat d'este lloc web, pot realitzar-lo de dues maneres:
- electrònicament en el cas de disposar de certificat electrònic, a través del procediment general de queixes del Ministeri de l'Interior, punxant en este enllaç,
- presencialment en una Oficina d'Assistència en Matèria de Registres, on disposen de llibres oficials de queixes.
En tots dos casos, amb la finalitat de poder identificar clarament l'assumpte de què es tracta, es prega emplene el formulari amb el següent detall:
- En el camp “organisme on es va produir la incidència”: ha d'introduir les paraules “Accessibilitat Web”, seguides del lloc web sobre el qual presenta la queixa o sol·licitud d'informació de continguts exclosos.
- En el camp “motiu de la queixa o suggeriment”: ha d'indicar la pàgina específica sobre la qual presenta la queixa d'accessibilitat i a continuació concretar els motius de la queixa, o els fets, raons i petició de continguts exclosos o exempts que permeten constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima en el cas de sol·licitud de continguts exclosos o exempts.